November 26, 2013

Falling Leaves and a festive mood

IMG_2054

It has been so grey and dreary these past weeks. Oh, how I miss the golden light and the colorful Autumn leaves. Now I wish for snow every day, as it would lighten up this grey weather a bit. I always start getting moody in this time of year. One more week and the Christmas season will be in full swing. I can't wait to decorate the house and enjoy the festive spirit everywhere. Today, two days after Sunday in commemoration of the dead, I am finally allowed to start decorating our place. We even started listening to Christmas songs! And, wow, it snowed today for the first time!
_________________________________________________________________

Es ist seit einigen Wochen extrem grau und düster draußen. Wie ich das goldene Licht und die bunten Herbstblätter an den Bäumen vermisse. Jetzt wünsche ich mir einfach nur Schnee, weil er das graue Wetter ein bisschen aufhellen würde. Ich werde immer ein bisschen deprimiert zu dieser Zeit des Jahres. Noch eine Woche und die Weihnachtszeit ist in vollem Gange. Ich kann es kaum noch erwarten, das Haus zu dekorieren und die festliche Stimmung zu genießen. Heute, zwei Tage nach dem Totensonntag, darf ich nun endlich anfangen, zu dekorieren. Wir haben sogar schon die ersten Weihnachtslieder gehört. Und man mag es kaum glauben, aber heut hat es dann doch endlich geschneit!

IMG_2074

These pictures were taken before the cold front hit us. We went for a walk in the forest and enjoyed the fallen leaves! I got to burrow Mr.B under a pile of leaves!
_________________________________________________________________

Diese Bilder wurden vor dem Wintereinbruch gemacht. Wir waren auf einem Herbstspaziergang im Wald unterwegs und hatten Spaß in den Laubhaufen. Ich durfte Mr.B sogar unter einem Berg von Blättern vergraben!

IMG_2041

What I wore

Pants (Hosen): Long Tall Sally
Shirt: Kik
Blouse (Bluse): Vero Moda
Cardigan (Strickjacke): handmade by mom (handgemacht)
Bag & Necklace (Tasche & Kette): Thrifted (Second Hand)
Ring: handmade (handgemacht)
Shades (Sonnenbrille): Ray Ban

IMG_1971-horz

How do you like my new shades? When I got my new purple glasses, I decided to also get a new pair of shades. I was so happy when I found this similar pair by Ray Ban at my local optician. It has the vintage vibe that I love and I got the glasses with my prescription for a bargain.
_________________________________________________________________

Wie findet ihr meine neue Sonnenbrille? Als ich meine neue lila Brille gekauft habe, entschied ich mich gleichzeitig für eine neue Sonnenbrille in der gleichen Stärke. Ich war so glücklich, als ich die Sonnenbrille von Ray Ban fand, die nicht nur meiner lila Brille sehr ähnlich sieht, sondern auch einen vintage vibe ausstrahlt. 

IMG_1957

IMG_2025

IMG_2018

IMG_2006

IMG_2037

Linkin up to Monday Bloom!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...